Kampen mot det vita guldet

2016-02-05
18:21:57

Dag 33 - Jag har inga egna kanaler, men...

Det är fredag, solen har vart framme i stort sett hela dagen och jag har bestämt mig för att IDAG ska jag ha fredag på rikigt. Just nu sitter jag i soffan och har bytt till myskläder och virat in mig i min Jedi-rock. The force is strong in this one...

 

Var och handlade lite mat tidigare så att vi klarar oss ett tag till här hemma och då passade jag på att köpa macadamianötter. Dom smakar fantastiskt tycker jag men kostar tyvärr därefter. Inte sådär jätte billiga men det är FREDAG idag så då får man skämma bort sig själv en aning. Jag var även iväg och kollade utifall jag hittade någon bra hyrfilm som jag kunde fördriva tiden med men jag tycker att det var ett tag sen de kom ut med något i min smak. Får väl se om det blir ännu en kväll med Arkiv-x, ja man ska väl inte klaga :)

 

Under tiden så har jag en fundering att dela med mig av. Nu är det så här att jag inte har några tv-kanaler hemma så egentligen så kanske jag funderar i onödan och kanske inte heller har rätten att ”gnälla”. Men hur som helst så tycker jag på något vis att reklamerna förr var mycket ”roligare”. Ja, visst, självklart finns det de reklamerna idag också som har sin charm, men av de ca: 12 minuterna på en sändningstimme, skulle inte folk gnälla lite mindre över reklamavbrotten om de faktiskt var roliga att se på? (Oavsett så vill man väl fortfarande inte ha reklam, men det är inget alternativ i den här frågan.)

 

Jag tror att de ”roligaste” reklamerna jag har sett på senare år är väl exempelvis Ica-reklamerna el. liknande, comviq-reklamerna har väl sin charm också.

 

Näh, tacka vet jag när det gjordes reklam som den här:

Hur många gånger har man inte kommit i en sån situation där någon gnäller över tidsbrist eller för många bollar i luften och att man utan tvekan har svarat: - ”Men du har ju hela helgen på dig” (självklart även med samma röst som ”Åke”)

Jag kan bara tala för mig själv nu men jag tycker att reklamfilmerna förr VAR mycket roligare än idag. Idag så känns det som att de ska krångla till det så fasligt och lägga mer krut på effekter än vad folk faktiskt skulle komma ihåg. För det är ju så när man kommer ihåg vad som sagts i olika reklamer så refererar man ofta tillbaka till dom och därför så kommer man komma ihåg företaget också.

 

Hur många gånger har man inte ställt frågan:

-Behöver du hjälp?

- Ja.

-Ring Polia.

 

Eller när man vill att någon ska flytta på sig:

Dra in magen Britta så jag kommer förbi å fram.

 

Eller varför inte sjunga HELA Iprenlåten så fort någon säger att dom har huvudvärk. (Och då menar jag verkligen HELA låten)

 

Ni som inte kan känna igen er i dessa reklamer är antingen för unga för att någonsin ha fått uppleva dem eller så har ni bara inte samma humor som jag ;) (Jag lovar, det är helt okej). Men poängen är att jag inte tror att reklamerna är lika slående idag (med undantag från radioreklam som kan sätta sig på hjärnan i dagar efteråt)

 

Flyg, flyg, flyg, flygresor punkt S E..

 

GAAAHHHHH!!! Försvinn ditt satans påfund och låt min hjärna vara ifred!

 

MEN vet ni vad? Det är precis SÅN reklam som dom VILL göra. Reklam som alla kommer ihåg och som gör att du tillslut är tvungen att kolla upp eftersom det låter intressant, eller för att din hjärna äter upp sig själv inifrån om den inte få sätta punkt för det här.

 

Så min mening är, att om de ändå ska försöka få folk intresserade av sina produkter och företag så kan dom väl ändå göra det intressant att titta på.

 

Hur som helst.

 

Jag har inga kanaler MEN, om jag hade haft det så hade jag gärna sett på rolig reklam istället för det jag har sett hittills hemma hos kompisar, släkt o.s.v.

 

Mer rolig reklam åt folket!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: